Cuvinte cheie

Albume. Carti ilustrate 21
Atlase. Dictionare si Enciclopedii 120
Carti pentru copii si tineret 138
Diverse 156
Drept 393
Fara domeniu 11
Fictiune 1434
Ghiduri practice 418
Limbi si civilizatii straine 139
Manuale si auxiliare 248
Medicina 124
Metodologie / Pedagogie 118
Non-fictiune 450
Psihologie 257
Reviste 26
Stiinte sociale 704
Stiinte umaniste 811
Tehnologie si Stiinta 166

 Edituri partenere

Cartea Romaneasca -10 %
Institutul European -10 %
Polirom -10 %
Ad Libri
Agapis
Agaton
Agnos
Aius
Alcris
Aldopress

Vezi toate editurile...


Tanar in Romania. Noi valori, noi identitati

Epuizat

Tanar in Romania. Noi valori, noi identitati
LUCA, Sabina-Adina
Stiinte sociale - Sociologie
Editura Institutul European

Volumul incearca sa surprinda diverse valori ale tinerilor, precum si atitudini si comportamente specifice acestora. Ne referim aici fie la consumul cultural, fie la civism si participare politica sau, dimpotriva, „autismul" social si civic, fie la ritualuri de timp liber sau reprezentari asupra diverselor fenomene sociale. Multe dintre studii vizeaza caracteristici ale tinerilor sub impactul consumului de manele, care pare ca a prins mult teren in Romania ultimilor ani. Unii autori au incercat sa demonstreze cum anume si in ce masura consumul de manele isi pune amprenta asupra sistemelor de valori ale tinerilor, contribuind la reconstructia identitara a acestora.
Tematica abordata de autori se afla la interferenta mai multor domenii de studiu (sociologia, psihologia, antropologia si politologia). Tocmai din acest motiv volumul de fata isi propune sa aduca noi clarificari privind constructia identitara a tinerilor in contextul multiplelor schimbari sociale din Romania.
Desi au existat studii care au avut in vedere identitatea socioculturala a tinerilor sau consumul cultural in randul acestora, cercetari privind fenomenul „manelizarii" si impactul acestuia asupra identitatii si activismului civic nu si-au gasit inca expresia. Aceasta poate si datorita faptului ca acest fenomen este unul relativ recent in societatea romaneasca. Insa, desi relativ recent, el are conse¬cinte foarte puternice asupra personalitatii tinerilor, determinand un adevarat stil de viata, cu valori si scheme comportamentale specifice, in a carui ecuatie implicarea civica si politica pare ca isi pierde din importanta. Tematica abordata de autori se afla la interferenta mai multor domenii de studiu (sociologie, psihologie, antropologie si politologie). Tocmai din acest motiv, volumul isi propune sa aduca noi clarificari privind constructia identitara a tinerilor in contextul multiplelor schimbari sociale din Romania.
Sabina-Adina Luca incearca sa arate faptul ca manelele au devenit o reala forma de exprimare a personalitatii pentru anumite categorii de tineri; in manele ei isi regasesc viziunea asupra lumii si vietii, idealurile, dorintele, reali¬zarile sau esecurile. Teme ca: dusmania, prietenia, averea, familia s.a. definesc un anumit orizont de cunoastere, intelegere si relationare sociala si creeaza un anumit gen de comportament si de raportare la social. Induc, oare, manelele o stare de letargie sau de „autism social"? Scade, deci, interesul pentru social datorita aplecarii asupra unui cerc restrans de valori gen familie, prieteni, avere sau relatii sentimentale? Scade, implicit, nivelul aspirational sau aspiratiile tinerilor se limiteaza la aspecte de natura materiala sau sentimentala? Conduc, toate acestea, spre un extrem de scazut activism civic si spre indiferenta fata de politic? Este politicul elementul cel mai neglijat de catre tinerii consumatori de manele? Exista diferente semnificative intre rural si urban in ce priveste con¬sumul cultural, implicit consumul de manele si alte elemente identitare datorita unei mai puternice ancorari in cultura romaneasca traditionala a locuitorilor ru- rarului? Studiul autoarei, nu numai ca incearca sa ofere raspunsuri la aceste intrebari, dar ne va ajuta sa intelegem, din punct de vedere sociologic, anumite schimbari care au survenit (cel putin in ultimele doua decenii) in schema identitatii socioculturale a tinerilor din Romania, in special datorita consumului cultural de o anumita factura si in conditiile in care sistemul educational in care acesti tineri s-au format sau se formeaza este destul de carentat sub aspectul laturii formative, al transmiterii de valori.


Nr. pagini: 258
ISBN 978-973-24-0003-3
Format 165x235 mm
Anul aparitiei 2013

Recomandari din acelasi domeniu:


 Autentificare


 Cautare


 Parteneri

 
Ghidul tau autentic de shopping.