Cuvinte cheie

Albume. Carti ilustrate 21
Atlase. Dictionare si Enciclopedii 120
Carti pentru copii si tineret 138
Diverse 156
Drept 393
Fara domeniu 11
Fictiune 1434
Ghiduri practice 418
Limbi si civilizatii straine 139
Manuale si auxiliare 248
Medicina 124
Metodologie / Pedagogie 118
Non-fictiune 450
Psihologie 257
Reviste 26
Stiinte sociale 704
Stiinte umaniste 811
Tehnologie si Stiinta 166

 Edituri partenere

Cartea Romaneasca -10 %
Institutul European -10 %
Polirom -10 %
Ad Libri
Agapis
Agaton
Agnos
Aius
Alcris
Aldopress

Vezi toate editurile...


Discursul autonom. Strategii de comunicare
43,35 Lei
39,02 Lei
Adaugă
Discursul autonom. Strategii de comunicare
Arthur SUCIU
Stiinte sociale - Stiintele comunicarii
Editura Institutul European

Volumul propune o teorie a autonomiei si, de asemenea, ofera patru interpretari ale unor strategii discursive, anume: opera lui Cioran, opera lui Gabriel Liiceanu, romanul Insuportabila usuratate a fiintei, de Milan Kundera, si romanul Particulele elementare, de Michel Houellebecq. Miza filosofica a volumului este resemnificarea problematicii libertatii, in contextul in care strategiile discursive, inclusiv cele stiintifice, iau adesea o directie heteronoma. Volumul se adreseaza cercetatorilor si studentilor in domeniile stiintelor sociale si umane, dar poate fi, in acelasi timp, util si publicului educat, interesat de interpretarea discursului. Discutia pe care ne-o propune Arthur Suciu capteaza si, intr-o oarecare masura, poate surprinde. Capteaza in primul rand prin asumarea conceptului de autonomie inteles ca mod de a fi si de a comunica. intr-o lume a retelelor si interdependentelor, a comunicarii in limp real si a valorilor manageriale, conceptul de autonomie poate avea o relevanta mai degraba metaforica. La prima vedere. ethos-ul (dar si ideologia) globalizarii nu favorizeaza ideea unei autonomii discursive. Discursul (in diversele sale genuri si ipostaze) pare sa fie tributar standardizarii in vederea auditoriului „global”.
Nici in ordine analitica discutia nu pare mai usor de delimitat. De exemplu, intelegerea identitatii in maniera postmoderna („identitati lichide”, „identitati multiple”, „identitati mozaic” etc.) se refera, printre altele, la dificultatea individului de a-si asuma un referential sau, mai exact, de a accepta coexistenta unor referentiale diferite prin continutul lor ideatic si valoric. La fel, pe linia studiilor culturale sau a cercetarilor poststructuraliste, raportarea la norma si putere este explicata in termeni precum „individualizare”, „logici de rezistenta” sau „logici glocale”. Accentul este pus pe tipul reactiei fata de un discurs dominant la un moment dat (legat de probleme punctuale, in orice caz, delimitate) si mai putin pe constructia sociala si reflexiva a discursului unui individ sau grup; inca si mai putin, pe modul in care diversele pozitionari discursive in raport cu figurile puterii configureaza traiectoria personala si publica a actorilor sociali - „discursul” acestora


Nr. pagini: 372
ISBN 978-606-24-0024-8
Format 140x190 mm
Anul aparitiei 2014

Recomandari din acelasi domeniu:

37,57 Lei
33,81 Lei
Adaugă
Twenty Years of (Re)Branding Post-Communist Romania Actors, discourses, perspectives (1990-2010)
Alina Dolea

 Autentificare


 Cautare


 Parteneri

 
Ghidul tau autentic de shopping.